3 Temmuz 2012 Salı

Canada-Toronto Seyahatim- Part I

Mayıs sonu Haziran başı çıkmış olduğumuz Canada-Toronto seyahat fotoğraflarımı yeni yeni düzenlemeye başladım ve artık geciken seyahat postlarıma başlamaya karar verdim. Öncelikle giderken Canada soğuk mu soğuk bir ülke bahar aylarında da olsak orası soğuk olur kışlık götür vs. sözleri üzerine yanımda hem yazlık hem kışlık koca bir bavulla gittim.  Tam tersi bi durumla karşılaştık Türkiyede yağmur yağarken orada yazı yaşamak bi harikaydı.

15 günlük muhteşem bir gezi ve 500 küsur fotoğraf sanırım 5-6 posta sığdırabilirim tabi sıkılıpta bırakmaz isem.. Daha önceki seyahatlerimde yapmış olduğum gibi:)))

Evet Toronto şehir merkezi ve 1.896 km lik uzunluğu ile dünyanın en uzun caddesi ünvanını almış Yonge Street'ten gezimize başlıyoruz. Şehre iner inmez ilk dikkatimizi çeken şey her milletten insanla karşılaşabildiğiniz inanılmaz kozmopolit bi yer. Ayna zamanda Toronto her sene dünyada halka açık en büyük film festivalinin düzenlendiği şehir.

Öncelikle ilk günümüz ve Toronto'nun en sevdiğim huzur bulduğum ve hiç ayrılmak istemediğim yeri Harbour Front. Ontario Gölü kenarı sakin huzurlu harika bir yer. Göl'de sörf yapmak ise en büyük tutkuları. Harbour Fronttan saat başı  Ontario gölünde bulunan adaya  seferler düzenleniyor adadan  şehri izlemek  muhteşem bir deneyim. Özelliklede bisikletle adayı gezmek bi harika. Fotoğraf tutkunlarının Toronto şehrini çekmek için tercih ettikleri yerdir Ada.

Ontario gölü kenarındaki göl manzaralı Residence'lar ise doğasıyla ve teknolojik özellikleriyle yaşamak istediğim yer...

Harbour Front göl kenarı genellikle festivallere ve etkinliklere ev sahipliği yapıyor. Gittiğimiz günde Queen's Day dolayısıyla çocuklara özel bir festival vardı.. Oldukça sakin bir festival alanı, abartıdan uzak bir şekilde gösterileri izleyen küçük topluluklar var bizde olsa etraf nasıl olurdu tahmin edebiliyorum:(((

Harbour Front göl kenarında minik bir havuz ve çocuklar için etkinlikler devam ediyor. İçi kum dolu ve dibine bakıldığında deniz havası verilmiş.... Her alanı her mekanı yaşanabilir kılmak bu olsa gerek...

Şehir merkezinden Toronto'nun her yerine gidilebilen Elektrikli Otobüsler...

Benim gibi bir moda tutkunu Toronto merkezinde bulunan Shoe Museum'a gitmeden dönermi? Dönmez tabi inanılmaz güzel bir müze yapmışlar fakat içeri girerken makineleri güvenliğe teslim edip o şekilde girebildik. O nedenle arkamda gördüğünüz üzere sadece binanın çekimini yapabildik. İçerisi yıllar öncesinden ilk ayakkabı tasarımından bu güne kadar süre gelen ayakkabı modelleri ve ayakkabının tarihçesiyle donatılmış harika bir müze.

O gün şehri bisikletle turladık College street civarı Toronto Üniversitesi ve Hükümet Binasını gezdik.

Elimde yüzlerce fotoğraf ve 15 günlük bir seyahat birikimi varken Canada- Toronto Seyahat partlarım devam edecektir. İzlemede kalınız....